Rólunk írták Nyomtatás

CIKK: Vasgolyó és ami mögötte van - nagyplán a kettlebellről

Kiss Ákos, DebrecenPlus


 

CIKK: Mozgásjavítás, gerinctorna, satöbbi

Kiss Ákos, 3M


Amikor a RENESZÁNSZ szó új értelmet nyer - avagy a megújulás egy tökéletesen új szintje. Ha nagyon egyszerűen szeretném összefoglalni eddigi tapasztalataimat, akkor mindezt ezekkel a szavakkal lehetne.

Szinte napra pontosan egy éve (hogy repül az idő, ha az ember lánya nyugdíjasként igyekszik a legtöbbet kihozni magából! :) ) volt szerencsém beiratkozni egy újonnan induló három hónapos kezdő kettlebell-kurzusra, amely döntés azóta életem egyik legjobbjának bizonyult. Szeretném megosztani páratlan élményeimet, kiemelten tisztelegve edzőm és instruktorom, Katschthaler Gabi, Törjék Viki,valamint sporttársaim előtt is, akikkel együtt izzadtunk és izzadunk azóta is az egészség, a fittség és a páratlan erőnlét jegyében.

A kezdet természetesen nehéz volt, csakúgy, mint az egész elhatározás pszichológiai előzménye. Új városba költözés, új környezet, a nyugdíjas-léttel járó hirtelen jött szabadság, 58 évesen a komfortzóna elhagyása, a megelőző negyven évben gyakorlatilag ZÉRÓ mozgás, fokozott térd-, derék- és hátfájás, katasztrofális erőnlét… stb.

Hosszas kutakodás után bukkantam rá a Bátorságsarokra, és egy csapásra felpörögtek az események. (Képletesen és fizikai értelemben egyaránt). Kezdeti fizikai állapotfelmérést követően, kezdetét vette a formába lendítés és -lendülés.

A gyakorlatok VALÓBAN embert próbálóak (ha könnyű lenne mindenki ezt csinálná :) ), ellenben TÖKÉLETES, RÉSZLETES útmutatással, tudományos, szakmai és tapasztalati megközelítéssel, EGYÉNRE SZABOTTAN volt/van/lesz alkalmunk azokat elsajátítani, gyakorolni és ezeknek megfelelően teljesíteni. Természetesen nem tündérmeséről van szó, és a kezdetek kezdetén mind edzőtársaim, mind jómagam nagymérvű izomlázat tapasztalhattunk meg 1-1 edzés utózöngéjeként, mint ahogy ez történik a mai napig is, de amit Gabi mint ember, mint szakember adott nekünk, az megfizethetetlen. Kissé groteszk, hogy az ember hatvanhoz közel kerül élete legjobb formájába, midőn mindehhez párosul az az önbizalom, amit nem tud más jobban felturbózni, mint a tény, hogy a fiatal sporttársak is elismerően bólogatnak az "öreglány" igyekezetét látva. (Nincs elég hely, hogy megköszönjem Nektek eme páratlan érzést és élményt :) ).

Ismerkedem a korlátaimmal :), lassan,de sikerrel tologatom azokat kifelé és teljességgel feltöltődtem kívül-belül egyaránt. A tévhitekkel ellentétben az egyik LEGEGÉSZSÉGESEBB edzésforma. Mellékhatása, hogy fájdalmaim, panaszaim teljesen megszűntek, erőt, lendületet ad és diéta nélkül megszabadultam 5-6 kg-tól, ami maradt, az lassan átalakul, vagy átcsoportosul.

Egy szó mint száz, nem hiába hívják Bátorságsaroknak, a nevéhez híven tényleg erőt, merészséget ad minden értelemben, éppen ezért BÁTRAN ajánlom mindenkinek kortól, nemtől függetlenül.

Előre és erőre a jobb fizikai álló- és teljesítőképességért! Köszönöm Gabi!

(Nagyné Albert Ágnes)


 

„Nagyon szépen köszönök mindent, nagyszerű szeminárium volt, az alapgyakorlataimon most is tisztán érezhető a javulás, biztos vagyok benne, annak ellenére, hogy elég sok erőnléti edzővel volt már dolgom, ilyen szintű profizmust még nem tapasztaltam. Ráadásként a rehabomat is felpörgette, akár azt is mondhatom , hogy 95%-ra ugrott 70-ről a térdem a pár óra minőségi mozgás hatására. Arról nem is beszélve ,hogy a 12 kilós kettlebellt már a helyszínen 20-24-esre cseréltem a nyomásoknál. Eredetileg is valami hasonló volt a célom, bár erre azért tényleg nem számítottam.”

(Szalai Tamás, Debrecen Gladiators)


„Számomra két fontos szegmense volt a [Kettlebell Klinika] szemináriumnak:

1, a katonai nyomással voltak problémáim,konkrétan fájdalmaim, és ezért rendszerint mellőztem is az otthon végzett programomból. Ez a szemináriumon sem volt másképp, 12kg-os kettlebellel sem tudtam végezni a gyakorlatot. (Mellesleg több SFG oktatót kérdeztem már, de nem tudtunk rájönni a problémára, volt aki rotátor köpeny gyulladást „diagnosztizált”, volt aki azt javasolta nyomjak nagyobbal majd megerősödik, volt aki masszázst tanácsolt… stb… ) Gabi segítségével, tanácsával kb 5 másodperc alatt kijavította a gyakorlatomat, 3 perccel azután már 24kg-ossal nyomtam fájdalom nélkül.

2, Snatch-et egyáltalán nem csináltam mivel voltak fenntartásaim a helyes végrehajtással kapcsolatosan :) Gabi segítségével, és a gyakorlat részleteinek átismétlésével úgy gondolom nem lesz problémám a jövőben a snatch gyakorlásával.”

(Pecséri Norbert)


„A szombati edzés [Kettlebell Klinika szeminárium] másnapján még a wc-re ülés is fájdalmas volt! :-) Olyan helyen volt izomlázam, ahol még talán sohasem, féltem még köhögni is! :-) És ezért még fizettünk is! :-)

Nagyon jó volt az a nap! Tisztelem az elszántságodat és szeretem, hogy nagyon alapos vagy! Nekem ez tetszett meg ebben az egészben a legjobban! Sok hókuszpókusz nélkül olyan gyakorlatokat mutatsz, hogy ha végigcsináljuk, akkor kidülled tőle a szemünk is! :-)"

(Tóth-Dani Mária)


„Rendkívül hatékony, jó hangulatú, tekintetbe veszi az egyéni adottságokat/problémákat.”

(Simonné Edit, Debrecen, vegyész)


„Intenzív, fárasztó de mégis frissítő edzések remek hangulatban telnek, maga a kettlebell hihetetlen robbanékonyságot, energiát ad az embernek, új és nagyon kellemes érzés/élmény. Ilyen szinten eddig egyetlen sport sem mozgatott meg sem fizikailag, sem hozzáállásban.”

(Varga Gábor, Debrecen)


„Kellően intenzív, megfelelők a gyakorlatok közötti szünetek és strukturált, jól felépített minden edzés. Egy órában intenzívebb gyakorlatok vannak besűrítve, mint egy normál súlyzós edzésen.”

(Szilágyi Róbert, Debrecen)


„Szeretem, hogy mindent megmozgat, ill. azt, hogy adsz egyénre szabott tanácsokat. És látom az eredményt. Nem kell feltétlenül agyon gyötörnünk magunkat diétákkal és hülye gyakorlatokkal, hanem lehet célirányosan és hatékonyan edzeni, mind esztétika, mind erőnlét szempontjából.”

(Isaac Lídia, Debrecen)


„Az eredményességet szeretem benne a legjobban.”

(Buzma Sándor László, Debrecen)


„Egyben van minden, erő, állóképesség, cardio tréning. Nem kell külön futó és súlyzós edzésekre rohangálni. Intenzív: 60 perc alatt tökéletesen átmozgat. Mozgásszervi problémákhoz is fel tudom használni. Az edzések jól vannak felépítve, folyamatos a technikai kontroll. Minden meg van magyarázva, lehet kérdezni és válasz is jön rá.”

(Juhos Nándor, Debrecen, gyógytornász)


„Teljeskörű és feszegeti a teherbíró-képességem határait!”

(Kedvek Zsuzsanna, gazdasági igazgató)


„Értékelem a megbízhatóságot, a folyamatos, konzekvens edzéseket, a precíz alkalmazást, az állandó magas standardokat, a magas intenzitást és az eredményeket.”

(Bodó István, Debrecen)


„Hasznos kikapcsolódás, mégis kemény edzés. Nekem nagyon bejött.”

(Fodor Dávid Patrik, Hajdúböszörmény, egyetemista)


„Az edzés olyan koncentrációt igényel, hogy akármilyen rossz nap is áll mögötted, csak magadra tudsz figyelni. Így minden gond megszűnik egy órára. Nagyon tud hiányozni!”

(Mozga Magdolna, Nyíradony, üzletvezető)


„Változatos, kemény, eredményes”

(Filep László, Nyíradony)


„Nem egyhangú és rövid idő alatt látható eredménye van. Biztos alapokon nyugvó gyakorlatok, amiket csak szabályosan engedsz csinálni. Látványosan javul a tartásom és a közérzetem.”

(Dr. Gyarmati Beáta)


„Az edzések önbizalmat adnak. Érzem a fejlődést, az erősödést. Az edzés utáni érzés nagyon jó!”

(Dr. Csontos Tibor, Debrecen, jogász)


„Meg vagyok elégedve vele, teljes mértékben. Legjobb az edzés hatékonysága, a gyakorlatok hatása a testre, közösségre.”

(Teleki László, Debrecen)


„Intenzitás és változatosság, ami együtt elég ritka. Az esetek többségében maximális terhelés jön ki az edzés végére, és így minden  alkalommal egy kicsit magamat is le kell győzni.”

(Erdős Zsolt, Debrecen)


„Szakmaiság, odafigyelés, hatékonyság. Sok minden csak rajtad múlik. Szedd össze magad, koncentrálj, ne nyavalyogj! Munka nélkül nincs eredmény.”

(Veres Szilvia, Debrecen, egyetemi adjunktus)


„Magas és rendkívül jó színvonalú az oktatás. Szívesen veszek részt minden edzésen, kivétel nélkül.”

(Vajda István, Tarcal, fotográfus)


„Kellemesen fárasztóak voltak, és mindig felfrissítettek és átmozgattak. Jó volt minden szempontból. Sokkal nagyobb a személyes odafigyelés az edző részéről mindenki irányában.”

(Lehotai Balázs, Debrecen)


„Jó minőségű (színvonalú), élvezetes az edzés.”

(Kalló Mihály, Debrecen)


„Jó a hangulat, rendszeres és intenzív az edzés. Az edzések a hét színfoltjai. Kiragad a szürke hétköznapokból. Odafigyelnek rám, fontos az edzőm számára, hogy amit csinálok, azt jól csináljam és balesetem ne történjen.”

(dávidzoli, Debrecen)


„Mit szeretek a legjobban benne? A kihívást!!! És látom magamon a fejlődést. Változatos és kikapcsol a hétköznapok gondjaiból.”

(Friedrich Ferenc, Debrecen)


„Minden izomzatra kiterjedő, intenzív edzés, kevés időbefektetéssel jó eredmény.”

(Venter Antal, Debrecen)


 

 

Tapasztalatok az instruktorral kapcsolatban:

„Nagyon jól építed fel az edzéseket, a kezdő bizonytalan lépésektől gyorsan jutunk el a látványos eredményekig. Mindig mást hoz az edzés, változatos, átmozgató. Jó rávezető gyakorlatokat oktatsz. Jó humorral, de jó keményen meg tudod dolgoztatni az embereket. Mindig figyelsz az egyéni elmaradásokra.”

(Simonné Edit, Debrecen, vegyész)


„Kedves, közvetlen személyiség, akinek maximálisan a birtokában van a kettlebell minden csínja-bínja ”

(Vajda István, Tarcal, fotográfus)


„Tökös nő :), megbízható, precízen, pontosan tanítasz. Megköveteled a gyakorlatok jó kivitelezését, odafigyelsz a mozdulatainkra, a mozgáskoordináció helyes kivitelezésére. Amit szeretsz! Elkötelezted magad a kettlebell mellett, és a „rehabosok megmentője” vagy, ill. igazi gyógytornász vér csordogál az ereidben!”

(Vona Ildikó, Debrecen, háztartásbeli vállalkozó)


„Kemény, határozott, humánus”

(Dr. Mohamed Abdul Salam Ahmed Raafat, Debrecen)


 

„Hamar meglátod a hibáinkat, könnyen rávezetsz a helyes technika elsajátítására. Örülsz a sikereinknek. Segítesz abban, hogy edzésről edzésre átlépjem a saját határaimat. Ezt a mindennapi életben is jól lehet kamatoztatni.”

(Mozga Magdolna, Nyíradony, üzletvezető)


„Erősség az, hogy folyamatosan képzed magad és fejlődsz, és ezt nekünk is átadod. A csoportos motiváció és a szigor mindenképpen segít. Jó, hogy kijavítod a gyakorlatokat és kigyógyítasz a térd- és vállfájásból.

(Isaac Lídia, Debrecen)


„Szakmai felkészültség (és annak folyamatos fejlesztése), edzéseken a gyakorlókra való odafigyelés, jó kommunikációs készség, határozottság, részletes magyarázat a gyakorlatokhoz és válaszok a gyakorlatokkal kapcsolatban feltett kérdésekre”

(Juhos Nándor, Debrecen, gyógytornász)


„Nem vagy befolyásolható, figyelsz ránk, látszik, hogy amit csinálsz, azt szereted is. Példa vagy előttünk. A mozgáson felül megtanítasz arra, hogy a részletek fontosak és valamit agyatlanul csinálni rosszabb, mint hozzá sem kezdeni. Ez a mozgás világában különösen fontos.”

(dávidzoli, Debrecen)


„Kitartó, határozott jellem, energikus, karizmatikus. Egy hatékony mozgásformát oktatsz. Kiválóan. A társadalom szempontjából képviseled a kitartást, elszántságot, egészséges életmódot.”

(Teleki László, Debrecen)


„Precíz, kitartó, konzekvens, kompetens”

(Bodó István, Debrecen)


„Szereted piszkálni az embereket, mindenkiben látsz valamit és kitartásra ösztökéled őket. Kitartó vagy az emberekkel szemben, türelmes. Változatosak az edzéseid.”

(Friedrich Ferenc, Debrecen)


„Mind szakmai, mind emberi szempontból KIVÁLÓ.”

(Filep László, Debrecen)


„Kitartó, tudatos, találékony. Megszeretteted a mozgást azokkal, akik késztetést éreznek rá. Minden edzés alkalmával tudom, hogy nem hiába keltem fel :)”

(Deák Eszter, Debrecen)


„Határozottan, megfelelő módszerekkel fegyelmezve vezényled gördülékenyen az edzéseket. Jól példázod önmagaddal ennek a sportnak az előnyeit. Elmagyarázod a fiziológiáját a mozgásnak. Elhivatottságod meggyőz mindenkit arról, hogy ez jó, és mindenkinek ki kell javítani az apró hibáit is.”

(Dr. Csontos Tibor, Debrecen, jogász)


„Elhivatott, felkészült, figyelmes.”

(Fodor Dávid Patrik, Hajdúböszörmény, egyetemista)


„Kemény, következetes, maximalista”

(Kedvek Zsuzsanna, gazdasági igazgató)


„Felkészült, kedves, jó hangulatú órát tartasz.”

(Kalló Mihály, Debrecen)


„Alapos felkészültségről és maximális odafigyelésről tettél tanúbizonyságot mindenki felé.”

(Lehotai Balázs, Debrecen)


„Szakmai igényesség, türelem, ösztönzés. Szereted, amit csinálsz, ezért ebben szakmai tökéletességre törekszel. Nincs az edzésben kompromisszum magadnak sem.”

(Erdős Zsolt, Debrecen)


„Segítőkész, elhivatott, kitartó, szakmailag jól felkészült, kiegyensúlyozott, fiatalos”

(Kincses Tamás, Debrecen)


„Felkészültség, keménység, rugalmasság. Mindenkinél egyénenként törekszel a tökéletesítésre, oszt’ addig nyaggatod, amíg vagy megunja és megtanulja, vagy tovább nyaggatod  Megváltoztatod az emberek edzésről, mozgásról alkotott ideálját.”

(Filep László, Nyíradony)


Odafigyelsz a gyakorlatok végzése alatt az emberre, folyamatosan korrigálsz, jó edzéseket tartasz.”

(Szilágyi Róbert, Debrecen)


„Tapasztalt, rutinos, megbízható, pontos, hajtós”

(Varga Gábor, Debrecen)


„Aprólékos odafigyelés, szakértelem”

(Deli Zsolt, Debrecen)


„Szakmai igényesség + folyamatos továbbképzés, céltudatosság, kitartás, odafigyelés”

(Veres Szilvia, debrecen, egyetemi adjunktus)


„Profizmus, következetesség jellemez. Meggyőződésből, biztos alapokra helyezve tudsz tanítani, így ez nagyon hiteles.”

(Dr. Gyarmati Beáta, Debrecen)


„Profizmus, elhivatottság, megalkuvást nem tűrés”

(Buzma Sándor László, Debrecen)

 


 



A leginkább fontosnak tartott eredmények/értékek:

„A kezdetben nehéznek talált súlyok már könnyedén mennek, sokat izmosodtam, erősödtem, javult a mozgásom, centiket veszítettem a derék- és csípőbőségemből.”

(Simonné Edit, Debrecen, vegyész)


„Súlycsökkenés, jobb kondíció, jobb állóképesség”

(Deli Zsolt, Debrecen)


„Nagyobb állóképesség, jobb erőnlét, fogyás, keményebb izmok”

(Filep László, Debrecen)


„Definiáltabb, tömörebb izomzat, jobb állóképesség”

(Szilágyi Róbert, Debrecen)


„Súlygyarapodás, izmosodás, nagyobb erő, jobb testtartás és több önbizalom”

(Vajda István, Tarcal, fotográfus)


„Néhány hónap után már jelentős javulást érzek állóképességben, erőnlétben és általános közérzetben is.”

(Lehotai Balázs, Debrecen)


„Funkcionálisan megerősödtem, tartásom javult.”

(Kalló Mihály, Debrecen)


„Nem létezőnek hitt izomcsoportok megmozgatása, derékfájás megszüntetése, a testsúly kordában tartása – és a jó társaság!”

(Dr. Mohamed Abdul Salam Ahmed Raafat, Debrecen)


„Nehéz megfogalmazni, de az biztos, hogy a kettlebell az életem szerves részévé vált és ezáltal az életmódom is egészségesebb lett.”

(Buzma Sándor László, Debrecen)


„Rendszeresen mozgok az elmúlt 7 évvel ellentétben. Érzem, hogy fejlődök, szakértő irányítás mellett, nem össze-vissza  Személyre szabottság: van idő arra, hogy mindenki egyéni gyengeségein javítsunk. Egy kipróbált, működő rendszer része lehetek.”

(Kincses Tamás, Debrecen)


„Az érték megítélése egy sportágon belül nem könnyű feladat. Két erényt tudnék kiemelni, az egyszerűséget valamint a hatékonyságot. Jó állóképességet ad és jó tartást.”

(Kovács Erika, Debrecen)


„Bárki javíthat relatíve egyszerű dolgokkal fizikális problémáin, ha hajlandó dolgozni érte – de csak kontrolláltan.”

(Dr. Gyarmati Beáta, Debrecen)


„Minden testi problémára, nehézségre, azok kezelésére van megoldás. Ezek alkalmazása nem mindig egyszerű, de kitartó munkával az eredmények nem maradnak el.”

(Venter Antal, Debrecen)