Való ez nekem? Nyomtatás

Kik használják?

Először is, a "hivatásosak": katonák, rendvédelmisek, különlegesek, biztonságiak, tűzoltók...
Számos ilyen szervezet képeztet ki saját kettlebell instruktorokat, egy SFG instruktori kurzuson abszolút nem feltűnő egy-egy Force Recon Marines, FBI Hostage Rescue Team vagy Secret Service Counter Assault Team egyenruha. De pl. a mi 34. Bercsényiseink sem könnyen válnak meg tőle :)

Amint a kettlebell sláger lett azok körében, akiknek az élete az erőnlétükön múlik, terjedni kezdett minden keménységet, szívósságot igénylő területen, harcművészek, sportolók körében.
Esküszik rá Kostya Tsyzu, Dennis Koslowski, Frank Shamrock, Guro Dan Inosanto, Fedor Emelianenko, Lance Armstrong, hogy csak néhány nevet említsünk, de több magyar olimpiai válogatott keret is egyre nagyobb (vagy épp teljes) mértékben alapoz rá.

És még?

A kettlebell edzés tehát kimondottan funkcionális irányultságú, elsődleges célja az egészség és a teljesítmény, a fejlesztés során a kinézet egyáltalán nem volt (és a mai napig sem) kritérium. 
Ne feledjük azonban: "Form follows function", azaz a test, az izomzat, a testkompozíció is ahhoz alkalmazkodik, amit követelünk tőle.
Mellékhatás ide vagy oda, a a kettlebell olyan, az antik szobrokhoz hasonló izomzatot farag, amiről messziről látszik a használhatóság is: széles vállak túlpüffedt mellkas nélkül, kötegekben kidomborodó hátizmok, acélos felkar, inas-eres alkar, karcsú derék, kockás has és erős combok, amelyek azonban nem súrlódnak lötyögve össze.
Letakarítja a felesleges zsírt koplalás vagy a "kardiózás" megaláztatásai nélkül is, nem ritka a heti 1% testzsírcsökkenés.
Aki túlsúlyos, le fog fogyni. Aki sovány, meg fog izmosodni. Az orosz kettlebell kiváló eszköz a testkompozíció optimalizálására, függetlenül attól, melyik véglet felől indulunk el. A StrongFirst rendszere ugyanis gondoskodik arról, hogy összhangba hozza és kiegyensúlyozza a különböző képességeket, a leggyengébb láncszemet is felhozza a többihez. És ez kívülről is látszik.
Nem véletlen tehát, hogy a testépítők között is nő a népszerűsége, de sokat tett ezért Joe Weider és Dorian Yates is.
De felfedezték Hollywood sztárjai is, pl. Penelope Cruz, Kim Cattrall, Jennifer Lopez, Sylvester Stallone, Matthew McConaughey és még sokan mások, akiknek mutatni kell a vásznon, és nem is akárhogy.

Hát az egyszerű földi halandók?

Hihetetlenül gyors és látványos eredményeket produkáló alakformáló hatása természetesen vonzóvá teszi a hétköznapi fogyni, csinosodni vágyó nők és férfiak körében, a szabadidősport terén is.
Sikere van azok körében is, akik egészségük megőrzése, mindennapi jó közérzetük biztosítása érdekében, vagy egyszerűen a sport, a mozgás szeretete miatt vágnak bele. Manapság egyre inkább nő az igény a funkcionális fitness iránt. A hétköznapi emberek szeretnék a sport jótékony hatásait a mindennapi élet tevékenységeiben közvetlenebbül is érzékelni, látványos életminőség-javulást várnak tőle. 
Mindezek mellett idő-, hely- és költségtakarékos, ami senkinek sem egy utolsó szempont, ezt azért lássuk meg.
Az orosz kettlebell invázió immár feltartóztathatatlan. A Men’s Journal szerint „ehhez már golyó kell!”, a Rolling Stone szerint Pavel „Az év top edzője” és az orosz kettlebell „Az év top sporteszköze”.

Idősebbek is elkezdhetik

Sőt!
A kor előrehaladtával olyan folyamatok indulnak be vagy erősödnek fel, mint az izomvesztés (sarcopenia), amely jelentős testsúlyváltozás nélkül is kedvezőtlen irányban befolyásolja a testkompozíciót (a testzsírszázalék alattomban akár 50-60%-ra is felkúszhat),  a csontritkulás (főleg nőknél, menopauza után ez komoly odafigyelést igényel), ill. részben ezeknek is köszönhetően beszűkül a mozgástartomány, romlik a mozgáskoordináció.
A jó hír, hogy megfelelően összeállított és személyre szabott súlyzós edzéssel ezek nagy mértékben lelassíthatóak, bizonyos esetekben akár valamelyest vissza is fordíthatóak. A kettlebell edzés, funkcionális irányultságánál fogva, kifejezetten alkalmas erre. Egyáltalán nem kötelező az elkerülhetetlen öregedéssel együtt automatikusan az életminőség romlásába is beletörődni, és soha nem késő kiállni ellene - 40 évesen sem, de 70 évesen sem.

Szóval akkor mindenkinek?

NEM.
Nem való neked, ha olyan egészségügyi, elsősorban szív- és érrendszeri ill. mozgásszervi problémád van, ami miatt az orvosod eltilt tőle.
Igaz, a kettlebell bizonyos betegségek, sérülések után a késői rehabilitációban sokszor kiemelt szerepet kap, de ez egyedi elbírálást és szakorvosi felügyeletet igényel.
És akkor sem, ha nem fűlik a fogad a kemény munkához. Ha nem tudod/akarod elkötelezni magad a céljaid mellett. Ha nem szereted megfizetni a dolgok árát, a kiskapukat, kibúvókat keresed. Ha az életedet javarészt azzal szereted tölteni, hogy megmagyarázod, mit miért nem csinálsz. 
Mint az életben mindentől, a kettlebelltől és az RKC-től is csak aszerint remélhetsz eredményeket, amit és amennyit hajlandó vagy belefektetni. Egyrészt, mert ugye a 0-nak akárhányszorosa is 0.
Másrészt ráadásul az élet nem alsós matekóra, azaz a dolog még csak nem is ilyen egyszerű egyenes arányosság. Gondold csak meg, ha pl. a Cola-automatába bedobod a Cola árának a felét, ugye te sem gondolod komolyan, hogy kijön egy fél üveg? :)