Sérülés-megelőzés Nyomtatás

Minden mozgás az ízületekben jön létre, tudatos és tudattalan idegrendszeri parancsokra, bizonyos izmok bizonyos mértékű aktivációjának összjátékaként. Mindehhez természetesen szükség van minden más szervrendszer megfelelő működésére is, de már csak ennyiből is könnyen belátható, hogy több szinten és többféleképpen is csúszhat hiba a gépezetbe.

FMS-körökben elterjedt tanmese ennek illusztrálására, hogy mi történik, ha van egy szuper versenyautód, aminek valahogy elállítódott a futóműve. Ezt nem veszed észre, viszont bőszen fejlesztgetsz rajta mindenfélét. Nem csak hogy nem fog ezektől jobban működni a járgány összességében, de minél jobban „nyomod neki”, annál nagyobb a valószínűséggel, annál hamarabb, annál nagyobb baj lesz belőle. Fontos tehát, hogy minden „alap”-dolog rendben legyen, mielőtt jönnek az „exrák”. És utána sem árt rendszeresen leellenőrizni, nem csak azt, hogy minden egyenként rendben van-e a kocsiban, hanem azt is, hogy összehangoltan működnek-e.

Bármi is legyen a célod a mozgással, általános fittség, jobb közérzet, zsírvesztés, izomépítés vagy sportteljesítmény fokozása, egy sérülés mindenképpen szabotálná azt. Ugye?

Az FMS és a Z-Health segítségével szisztematikus és pontos „látleletet” tudunk felvenni arról, milyen állapotban vannak az alapvető funkcionális mozgásmintáid, vannak-e rossz beidegződéseid, gyenge láncszemeid. Hiszen az edzésed azt fogja felerősíteni, amid van. Ha tehát nem megfelelő alapokkal vágsz bele, előfordulhat, hogy több kárt teszel, mint hasznot, és egy olyan kompenzáció, ami a sima hétköznapi életben egyébként lehet, hogy csak sok év múlva okozott volna kopást, leamortizál pár hónap alatt.

Még ha szerinted neked nincs is szükséged ilyesmire, mert jó a mozgásod, azért a biztonság kedvéért olvasd el ezt itt.